כל מה שרציתם לדעת על תהליך השמת בכירים בחברות

כל ארגון או עסק מעוניין לגייס לשורותיו אנשים שבסופו של דבר יוכלו לשמש בתור הבכירים שלה, תוך שמירה על תפקודה היעיל. לרוב, הם יתברגו בתפקידי מפתח כמו מנכ"לים וסמנכ"לים, ולכן על ארגון אשר רוצה להחל בתהליך של השמה לבכירים יהיה מעוניין במועמד מקצועי ובעל ניסיון, ביחד עם תכונות אופי המתאימות למסגרת העבודה.
כאשר מחפשים אנשים לתפקיד בכיר, מומלץ לפנות לחברת השמה המתמחה בכך, זאת מכיוון שתהליך הגיוס של בכיר שונה משמעותית מתהליך הגיוס של עובדים רגילים. אז מהם ההבדלים העיקריים, ואיך בכלל עובד כל התהליך של השמת בכיר? על כך נרחיב בהמשך.

דיסקרטיות

בכיר בחברה מוכרח לשמור על דיסקרטיות מוחלטת כאשר הוא מחליט לחפש מקום עבודה חדש.
ברוב המקרים, עזיבתו תגרום לסוג של זעזוע בחברה בו הוא עבד, ובלא מעט פעמים, הוא יבחר לעבוד דווקא אצל המתחרים, מה שאולי יתקבל כאשר מדובר בעובד זוטר, אך יגרום למשקעים שליליים כאשר שמדובר בבכיר – ולכן נדרשת סודיות מוחלטת בכל התהליך משני הצדדים.

למה חשוב כל כך לבחור את המועמד הנכון?

הליך בחירת המועמד חייב להיות מאורגן ומותאם לסוג החיפוש והגיוס.
מנהל טוב יכול לשפר פלאים את הפרודוקטיביות, להרים את מורל העובדים ולהשפיע על הרווח.
מצד שני, מנהל שלא מתאים להלך הרוח של הארגון עלול לגרום להפסדים כלכליים גדולים ולנטישת עובדים עקב ניהול לקוי, ועל כן אחת הטעויות הכי גדולות שארגון יכול לעשות זה לגייס מנהל לא יעיל.
עוד סיבה מדוע כדאי לכם לדייק היא עלויות הגיוס הנחשבות לגבוהות, בתוספת לזמן שמוקדש להכשרת אותו מנהל לתפקיד – וזה עוד לפני שמדברים על המשכורת. עוד נזק שיכול להיגרם כתוצאה מכך הוא נטישת עובדים חיוניים אשר ירגישו כי סביבת העבודה שלהם נפגעה בגלל אותו מנהל שלא מתאים לארגון, ובכך פוגע בפריון העבודה של העובדים בארגון. בנוסף לכך, יש לזכור שתחלופה גבוהה של בכירים יכולה לגרום לנזק תדמיתי בארגון.
לכן, אנו מדגישים שוב - קל להבין למה גיוס של בכירים הוא נושא רגיש, המצריך מומחיות בתחום ההשמה.

איך התהליך נעשה?

תהליך ההשמה מורכב מכמה שלבים קריטיים להצלחת הגיוס:

1) כל תהליך השמה נפתח עם היכרות הארגון הקולט, הבנת צרכיו ודרישותיו המדויקות.
בשלב זה, מסתכלים מקרוב על תחום עיסוקו, מנהליו והתרבות הארגונית שלו.
2) צריכה להיות התאמה מלאה בין כישורי המועמד ותכונותיו לבין הדרישות וכישורי הניהול הדרושים לארגון המגייס. חברת השמה מקצועית צריכה להכיר את המועמד ואת הארגון מקרוב בכדי להבטיח הצלחה בתהליך הגיוס.
3) לאחר היכרות שני הצדדים, ניתן להתחיל בתהליך האיתור בכדי להתאים את המועמד לארגון שהכי מתאים לו, ולהפך.

לסיכום

התהליך של השמת בכיר בארגון הוא תהליך עדין מאוד, ולכן אם הוא ייעשה בצורה לא טובה, עלול להיגרם נזק ממשי לארגון המגייס. לכן, חשוב שהתהליך הנ"ל ילווה בעזרת חברת השמה מקצועית שתכיר את המועמד והארגון לפרטי פרטים, ותעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר.

קליק לשיתוף המשרה:
x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.