תחום השמת הבכירים הוא בעצם תחום העוסק בחיפוש אחר מנהיגות עסקית. המילה "מנהיגות" מתקשרת אצל רובינו לעולם הפוליטיקה או העולם הצבאי אך בעצם כל אדם הממונה על הובלת מהלכים ארגוניים הוא בעצם מנהיג.

תחום השמת בכירים הוא בעצם תחום העוסק בחיפוש אחר מנהיגות עסקית. המילה "מנהיגות" מתקשרת אצל רובינו לעולם הפוליטיקה או העולם הצבאי אך בעצם כל אדם הממונה על הובלת מהלכים ארגוניים הוא בעצם מנהיג.

החיפוש אחר האדם הנכון לתפקיד מנהיגותי הוא עדין ומורכב, קיימים סוגים שונים של מנהיגים המתאימים לסוגים שונים של תחומים. לכן חשוב שנכיר את סוגי המנהיגים השונים וכך נוכל למצוא את האדם המתאים ביותר עבור הארגון שלנו.

מנהיגות עסקית: מהם הסגנונות העיקריים?

אחת המשימות העיקריות של מנהיג עסקי היא לגרום לצוות שלו להאמין בפרויקט, לשמור על מוטיבציה ולהפיק את המיטב מכל חבר בארגון, בחתירה משותפת  להשגת המטרות. הבעיה היא, שאין נוסחת קסם אחת ולכן יש לנו מגוון רחב של סגנונות מנהיגות.

דמותו של המנהיג העסקי כיום היא, של מנהל הממלא את תפקידו בזכות הכריזמה ו/או הניסיון שלו, וסגנון ההנהגה שלו יהיה תלוי במספר גורמים שונים: מיקומה של החברה בשוק, הארגון הפנימי, המודל העסקי, היעדים הארגוניים והמגמות בסביבה בה היא פועלת. כך או כך, סגנון המנהיגות הנבחר יהיה המפתח להצלחה או כישלון של ארגון.

סוגי מנהיגות עסקית

מנהיגות מאפשרת

סגנון זה מבוסס על העיקרון שאומר, שלעובדים יש את הכישורים והניסיון הדרושים לביצוע עבודתם ולכן כל התערבות של ההנהלה מזיקה. מנהיג מאפשר, גורם לצוות שלו להרגיש פחות מוגבל ויותר מוערך. מנהיג מאפשר בסביבה מקצועית, מקבל לרוב תפוקה גדולה יותר בהשקעה של אנרגייה קטנה יותר.

מנהיגות דמוקרטית

המנהיג הדמוקרטי מקדם את השתתפות הצוות כולו - הוא מרבה להתייעץ עם עובדיו ולוקח את דעותיהם בחשבון בעת ​​קבלת החלטות. לכן, מנהיגים אלה מעודדים דיאלוג וגורמים לעובדים להרגיש חלק מהחברה, ומשפרים את המחויבות שלהם אליה. עובדים בסביבת עבודה,מרגישים בעלי ערך שווה למרות ההיררכיה הניהולית.

מנהיגות מתגמלת

סגנון זה מבוסס על מערכת תגמול. המנהיג יוצר מערכת המתגמלת את העובדים עבור ביצוע משימות על פי עמידה ביעדים. תפקידו העיקרי של מנהיג זה, הוא ליצור מערכת כזו, בה יוכל כל חבר צוות לפעול להשגת מטרותיו. מערכת מתגמלת מעודדת תפוקה גדולה יותר ופותחת כיווני מחשבה יצירתיים אצל העובדים.

מנהיגות טרנספורמטיבית

סגנון מנהיגות זה מקדם חדשנות. למנהיגים אלה יש כישורי תקשורת מעולים, והם מעודדים השתתפות יצירתית על ידי השראה לצוות שלהם. בנוסף, הם לא מפחדים לקחת סיכונים. כך הם מביאים לתמורות בחברה ובעובדיה, כדי להסתגל לזמנים החדשים.

מנהיגות מצבית

מנהיגים אלה גמישים, כלומר, הם מסתגלים לנסיבות. המנהיג מכיר את הבשלות של עובדיו ואת צרכי החברה ובהתאם, מיישם את סגנון המנהיגות המתאים ביותר, משנה אותו כאשר המצב דורש או מנהל כל עובד בסגנון שונה.

מנהיגות עסקית בעידן הדיגיטלי

העולם שלנו כיום, מאופיין בדיגיטליזציה ובסוג זה של סביבה, ארגונים זקוקים למנהיגים בעלי סגנון המתאפיין ב:

 גמישות רבה להסתגל לתנודתיות.

 אימון מתמיד להתמודדות עם אי ודאות.

 זריזות תגובה בעת שינויים בלי להשאיר מקום לעמימות.

 יכולת תקשורת ברורה ופשוטה להתמודדות עם מורכבות.

מנהיגות שיתופית, מנהיג אשר סומך על הצוות ונותן לו חופש פעולה.

 יכולת להבין את המהפכה הדיגיטלית ואת השינויים שהיא מחוללת.

 ניהול רגשי המתקשר ומכוון את הלך הרוח של דור המילניום .

מנהיגים נולדים או נוצרים?

שאלה זו היא שאלה עתיקה ביותר ועליה מגוון רחב של תשובות. כולנו מכירים אנשים כריזמטיים מבטן ומלידה, המתאפיינים באישיות כובשת וממגנטת ללא שום מאמץ. לעיתים דווקא מנהיגים אלה עלולים להסתמך על כושר ההנהגה הטבעי ולהסתיר בכך חוסר ידע ונסיון. מנהיגים ללא תכונות אלה נוטים לרוב להיצמד למערכת החוקים ועלולים להתפס כנוקשים ואטומים אך כישוריהם באים לידי ביטוי במסירות ומקצועיות.

המנהיג המושלם הוא זה המכיר באופיו המנהיגותי, לומד ומשלים את החלקים החסרים בו מן הסוג האחר.

איזה סוג מנהיג אתם מחפשים לארגון שלכם? 

נסו לחשוב מהן הדרישות של המערכת שלכם ואיזה סגנון מנהיגותי מתאים עבורכם.

כפי שאמרנו בהתחלה, תחום השמת הבכירים הוא עדין ומורכב, אך מענה על שאלות אלה יסייעו לכם לעשות את הצעד הראשון בבחירת המנהיגות המדויקת עבורכם!

קליק לשיתוף המשרה:
x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.