איך עוברים דינמיקה קבוצתית וחשיבותה

ראיון עבודה הינו השלב הראשוני שבו רבים ניצבים לפני שהם מתחילים לעבוד במקום חדש.
הרשת עמוסה בפירוט אודות דרכי ההתמודדות שעשויות לסייע למועמדים לעבור את הריאיון, אך מעט מדובר על דינמיקה קבוצתית והדרך להתמודד עמה.
אחד השלבים שמרתיעים ביותר מועמדים שנמצאים בהליך מיון עבור עבודה חדשה הוא שלב הדינמיקה הקבוצתית. זהו שלב מכריע ביותר שלא מעט מועמדים מוצאים את עצמם מתקשים להתכונן אליו בהתאם, כך שבסופו של דבר הם לא מתפקדים באופן מיטבי בעת הפעילות הקבוצתית. בשורות הבאות יובא פירוט אודות דינמיקה קבוצתית ויוצעו טיפים שצפויים לסייע למועמדים פוטנציאליים כדי שאלה יוכלו להגיע אל המפגש הקבוצתי כשיש בידם את הידע הדרוש וההכנה הראויה.

מהי דינמיקה קבוצתית?

דינמיקה קבוצתית היא חלק מתהליך הערכת אישיות שמתבצע לאחר קיום של ראיון עבודה. בהליך זה לוקחים חלק עובדים פוטנציאליים שמעוניינים להתקבל למשרה מסוימת. בעת השתתפות בדינמיקה קבוצתית, מוטלת משימה ועל המשתתפים לפתור אותה יחד כקבוצה. מבחן זה בודק את ההתנהגות והתכונות של כל אחד מהמשתתפים. כאשר חלק מהתכונות שנבדקות הן:

  • שיתוף פעולה
  • יצירתיות
  • יחסי אנוש
  • מנהיגות ועוד

המשימות בדינמיקה הקבוצתית בדרך כלל מותאמות לסוג העבודה שאליה מתמיינים המשתתפים.

למה צריך לשים לב בעת השתתפות בדינמיקה קבוצתית?

נהוג להתכונן לדינמיקה הקבוצתית כפי שנהוג לקראת ראיון עבודה. לכן, חשוב לשים לב ל-2 נושאים במהלך ההשתתפות בדינמיקה הקבוצתית.

  1. להתאים את ההתנהגות לסוג התפקיד

חשוב לשים לב לתפקיד שאליו מתמיינים ולפעול בהתאם. אם למשל מתמיינים לתפקיד ניהולי, צריך לשים לב על הפגנת יכולת ארגון ויכולת הקשבה לחברי הקבוצה.

  1. להתמקד בתכונה אחת אינדיווידואלית

לכל משתתף יש תכונה אינדיווידואלית אחת לפחות שהוא הכין מראש לקראת ראיון עבודה שערך לאחרונה. המתמודד צריך להבליט את תכונה זו בשלב שבו יתבקש להציג את עצמו בפני כולם.

כיצד להתנהג בזמן אמת בעת משימות קבוצתיות?

  1. להיות קשובים לשאר המועמדים

חשוב להקשיב ליתר המועמדים ולהפנים את הדברים שנאמרים שנאמרים במהלך הקבוצה

  1. לנהל בזהירות משא ומתן

חשוב לשקול את היתרונות והחסרונות של כל החלטה

  1. להשתלב בזמן הנכון

חשוב לשים לב שלא להיכנס לדיון בשלב מוקדם מידי. קודם יש לאפשר לשאר המשתתפים להעלות את דבריהם. ניתן לחזק את דבריהם ולתמוך בהם בשלב זה

  1. להיות רגועים

חשוב שלא להיות מעורבים יותר מידי ולא להיות תוקפנים

  1. לתת ביסוס חזק לעמדה שהוצגה

חשוב להביע עמדה ולהסביר מה עומד מאחוריה

מהי החשיבות של דינמיקה קבוצתית?

דינמיקה קבוצתית היא זו שצפויה לקבוע האם המועמד מתאים לתפקיד.  במהלך הדינמיקה, צופים המראיינים שרושמים לעצמם את נקודות החוזק והחולשה של כל מתמודד. לאחר שהדינמיקה הקבוצתית מסתיימת, המראיינים דנים ביניהם, מעלים את הנקודות שנצפו בעת הדינמיקה ובעקבות כך, בוחרים את המועמד או המועמדים המתאימים ביותר בתפקיד.
לכן, לדינמיקה קבוצתית יש חשיבות מכרעת. בדומה למצב של ראיון עבודה, גם לאחריה, ישנה החלטה האם המועמד מתאים לתפקיד או לא. לכן, חשוב להגיע מוכנים אל הדינמיקה הקבוצתית. מעבר של שלב הדינמיקה הקבוצתית, משמעו, קבלת התפקיד המיוחל.

אם יש לכם חברה ואתם מעוניינים לגייס עובדים בתחום הכספים? מחפשים חברות השמה לבכירים? אך אינכם בטוחים איך למצוא את העובדים הטובים ביותר, אתם יכולים להשאיר את העבודה הזו למומחיות בתחום - חברת Sigma-HR. החברה הינה חברת השמה שמתמחה בהשמה בתחום הכספים והבכירים. אנו נוכל לערוך ראיון עבודה ודינמיקה קבוצתית למועמדים פוטנציאליים באופן המקצועי ביותר כדי שתוכלו להיות בטוחים שאתם מעסיקים את העובדים המתאימים ביותר לעסק שלכם.

 

קליק לשיתוף המשרה:
x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.