איך עוברים ראיון במשאבי אנוש

לא מעט מועמדים פוטנציאליים סבורים כי ראיון מול משאבי אנוש של חברת השמה מסוימת נחשב אך ורק לחותמת גומי. אם גם אתם חושבים כך, כדאי שתדעו כבר מעכשיו שמדובר בטעות. זהו ראיון שאמנם קשה יחסית להתכונן אליו מראש, אבל אפשר לדעת פחות או יותר מה מצפה לכם. בשורות הבאות תוכלו לקרוא את כל המידע הנחוץ לכם כדי שתדעו איך לעבור את הריאיון שנקבע לכם במשאבי אנוש.

מה צריך להכין מראש לפני ראיון עבודה?

התקשרה אליכם נציגה של חברת השמה בכירים ואמרה לכם שקורות החיים שלכם התקבלו במערכת ושאתם מוזמנים לראיון עבודה? רגע לפני שאתם מודים לה ומנתקים את השיחה, רגע לפני שתיגשו לארון ותחפשו מה הכי מתאים ללבוש לראיון עבודה, כדאי שתישארו לעוד רגע על הקו עם הנציגה. תבקשו ממנה להמתין לרגע, תכינו דף ועט ותבררו את הפרטים הבאים:

  1. תבררו פרטים על המשרה

אם אתם מחפשים עבודה כבר תקופה, סביר להניח ששלחתם קורות חיים לכמה חברות במקביל. לכן, אתם צריכים קודם כל לוודא באיזו משרה מדובר. הרי זה חבל שתגיעו למחלקת משאבי האנוש וכשישאלו אתכם למה אתם מעוניינים במשרה X אתם בכלל תענו על משרה Y.
לכן, במהלך השיחה עם הנציגה, תבקשו את המידע הבא ותרשמו את כל הפרטים בצורה מסודרת:

  • שם החברה
  • פרטי המשרה
  • שם המראיין (ובכמה מראיינים מדובר)
  • הוראות הגעה מדויקות
  1. תכינו מראש את התיק לראיון

לפעמים ברגע האחרון, אנחנו שוכחים לקחת אתנו את הדברים החשובים באמת. לכן, כדאי שתכינו מראש תיק שישמש אתכם לראיון במשאבי אנוש. חשוב מאוד שתכינו מראש בתיק את הפריטים הבאים:

  • קורות חיים מודפסים בתוך ניילונית נקייה

האופן שבו אתם מגישים את קורות החיים אומר עליכם הכול. אם תגישו טופס מקומט עם שאריות של הסנדוויץ' גבינה שנשאר לכם בתיק מאתמול, סביר להניח שלא יצרו אתכם קשר.
לכן, תכינו מראש קורות חיים מסודרים, נקיים ואפשר גם להוסיף תמונת פספורט, כדי שכשהקורות חיים יגיעו אל חברת השמה, המראיינים יוכלו להתרשם מכם.

  • רשימת טלפונים של ממליצים פוטנציאליים

בדף נפרד, תכינו רשימת טלפונים של מעסיקים קודמים שלכם, כדי שאם יהיה צורך, יוכלו לברר עליכם פרטים נוספים.

  • בקבוק מים וארוחה קלה

לפעמים ראיון במשאבי אנוש יכול לקחת קצת יותר זמן מהצפוי. כדי שתוכלו להגיע רעננים ומרוכזים, כדאי שתכינו מראש בקבוק מים ומשהו קטן לאכול למקרה שתצטרכו להמתין.

  1. תבואו מוכנים מראש עם אינפורמציה

תאספו כל פיסת מידע בסיסית על החברה. נכון שאתם מגיעים קודם אל חברת השמה, אבל אם תראו בקיאות, סביר להניח שהמראיינים ממשאבי האנוש יראו שערכתם מחקר מעמיק ושאתם יודעים לאן אתם צפויים להגיע. ניתן לומר בעצם שעובד פוטנציאלי שערך עבודת חקר על מקום העבודה שעשוי להיות הבית שלו לשנים הקרובות מראה רצינות.

  1. הראו רצינות

עוד לפני הכניסה אל חדר הריאיון, חשוב לכבות את הטלפון הנייד, לשבת בזקיפות על הכיסא ולשים לב כי אתם מדברים בקול ברור. בנוסף, שימו לב כי אינכם נשענים על שולחן המראיין או נוגעים בחפצים שנמצאים על השולחן.
הפגינו ביטחון עצמי בנוגע להתאמתכם למשרה (אבל אל תגזימו) והראו את המוטיבציה שקיימת בכם למשרה זו.

זהו כל המידע שנחוץ לכם כדי לעבור ראיון במשאבי אנוש של חברת השמה.
חברת Sigma-HR מזמינה אתכם ליצור קשר אם אתם מעוניינים לברר פרטים נוספים בנוגע לראיונות במשאבי אנוש או בכל מידע אחר הנוגע לתחום ההשמה.

קליק לשיתוף המשרה:
x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.