קורות חיים הן הרבה יותר מסתם מסמך, הקורות הן קלף השיווק שלכם לעולם העבודה, הם הרושם הראשוני שלכם לכל מעסיק והם הדרך שלכם להגיע לתנאים טובים ולמקומות נחשקים. רבים מתייחסים אל קורות החיים כסיכום קצר אודותיהם אבל ניתן למנף את ההיכרות הראשונה הזו עם המעסיקים בשביל הרבה יותר מכך. הנה המדריך המקוצר לכתיבת מסמך קורות חיים מצויין.

המדריך לכתיבת קורות חיים

קורות חיים הן הרבה יותר מסתם מסמך, הקורות הן קלף השיווק שלכם לעולם העבודה, הם הרושם הראשוני שלכם לכל מעסיק והם הדרך שלכם להגיע לתנאים טובים ולמקומות נחשקים. רבים מתייחסים אל קורות החיים כסיכום קצר אודותיהם אבל ניתן למנף את ההיכרות הראשונה הזו עם המעסיקים בשביל הרבה יותר מכך. הנה המדריך המקוצר לכתיבת מסמך קורות חיים מצויין.

הקדמה:

קורות החיים הם מסמך רשמי שמגיש מועמד למשרה אל המעסיק במטרה להתקדם בתהליך המיון. קורות החיים יציגו את העבר התעסוקתי שלכם, את הכישורים והמיומנויות שלכם, את החוזקות המקצועיות והאישיות שלכם ואת מקומות העבודה והחינוך המשמעותיים בחיים שלכם. קורות החיים הם המפגש הראשון של כל מעסיק עם מועמד ולכן אסור לקחת אותם בקלות ראש. רוב האנשים מסתכלים על קורות החיים כמסמך טכני שמציג את ההיסטוריה התעסוקתית של אדם, אבל בחירת המילים, הנושאים המוצגים ואפילו ההקדמה והסיום יכולה לעשות את ההבדל המשמעותי שיבדיל בין כך שתשיגו את המשרה או לא תשיגו אותה.

מה צריך להיות בקורות החיים?

קורות החיים שלכם הם מסמך שנועד לתאר את רזי חייכם- כשמם הם קורות החיים. במסמך צריך להיות שילוב מוצלח בין מידע יבש שמציג ניסיון, ידע מקצועי, היסטוריה תעסוקתית ותארים יבשים לבין הצגת אופי דרך חוויות משמעותיות, תכונות, ניסיון קודם וכדומה. הצגת הדברים במסמך צריכה להיות מכוונת למשרה- לדוגמא לעבודה בעולם החינוך כדאי להציג את הניסיון התעסוקתי שלכם עם ילדים, במחנות קיץ, בתנועות נוער, בהדרכה ובפיקוד. לראיון עבודה למקצוע טכני כמו מהנדס תוכנה כדאי לציין את מסגרות הלימוד שבהן הוסמכתם, לציין את היכולות וההשגים שלכם ואת מקומות העבודה הקודמים אם הם קיימים. ההצגה המכוונת של המידע היא זאת שתבדיל בין קורות חיים גנריות שמציגות שחור על גבי לבן לבין קורות חיים רלוונטיות וממוקדות מטרה שקולעות למשרה. 

איך כותבים קורות חיים איכותיות?

כתיבת קורות החיים היא משימה לא פשוטה, מדובר במסמך בן עמוד או שניים בלבד שצריך להעביר דרכו את עיקרי הדברים ולשכנע את המעסיק להתעניין הלאה. תמצות המסמך, בחירת הדברים הרלוונטים לציון, ניסוח נכון ומקצועי של המסמך ואפילו עיצוב הדף- כולם משפיעים על התוצאה הסופית של קורות החיים. החשיבות של קורות החיים לעתיד שלכם היא ענקית, מסמך איכותי יכול לפתוח לכם הזדמנויות להצעות שלא היו רלוונטיות בלעדיו וקורות החיים ילוו אותכם לכל מקום שאליו תפנו. לכן חשוב להשקיע בכתיבתם ואפילו להעזר בגורמים חיצוניים כדי שיעלו אותו רמה ויכתבו לכם מסמך מנצח. כשמדובר על כתיבת קורות החיים עצמם חשוב לשמור על שפה מקצועית ועניינית, אין לדבר על רגשות ודעות אלא להדגים ולנמק בעזרת עובדות. לדוגמא במקום לומר ״יש לי ניסיון ניהולי ואני מצויין בהפעלת אנשים״ נמקו את ההצהרה בדוגמא כמו ״בעקבות שנים של ניהול כזה ואחר בחברה זו וזו רכשתי את הניסיון הניהולי שדרוש למשרה וכיום אני מתורגל בניהול אנשים״. 

לסיכום- במי אפשר להיעזר?

משום שקורות החיים הם מסמך חשוב אנו ממליצים לכם להיעזר באנשי מקצוע מנוסים לניסוחו, חברות כמו סיגמה השמה ומשאבי אנוש מציעות שירותי התאמה למשרות ועזרה בהתאמת קורות החיים למשרות בעולם הכלכלי.  חברת סיגמה יודעת לתת פתרון גם למעסיק וגם למועסק ודואגת לגיוס ממוקד למשרות בעולם הכספים. כמו שאמרנו קורות החיים הם פריט משמעותי בדרך שלכם להצלחה ולכן כדאי לכם להשקיע בניסוחם ולהיעזר באנשי מקצוע בשביל מסמך מדויק, איכותי, מקצועי ומשכנע. 

קליק לשיתוף המשרה:
x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.