טיפים לפני ראיון עבודה

שיטות מקובלות בראיונות עבודה

ראיונות עבודה הם מעמד שיכול להלחיץ כל אדם. מאמר זה יסקור עבורכם את מטרת ראיון העבודה, סוגי הראיונות העיקריים בשוק, ולבסוף שיטות מקובלות בראיונות עבודה, אשר יסייעו לכם לקבל את הג'וב הנחשב. ראיונות עבדוה הם חלק בלתי נפרד מחיי התעסוקה בישראל בפרט ובעולם בכלל. כחלק מהליך הגיוס למשרה חדשה במקום עבודה חדש, תצטרכו לעבור את השלב המדובר, לעיתים אף יותר מפעם אחת, ולהביא את המקסימום האפשרי למעמד המדבור. אז היות ואנו יודעים שמדובר על מעמד שיכול להלחיץ רבים, המאמר הבא יסקור את השיטות המקובלות להגעה לראיון מוכן יותר, ומשכך, רגוע יותר.

לפני שנתחיל – מסגרת הריאיון

ריאיון עבודה הוא בעצם, במילים פשוטות יותר, שיחת התרשמות, במהלכה לצד התרשמות המראיין אודות האדם שעומד למולו ומתראיין לקבלת משרה, בוחן המועמד את המראיין, מתקני העסק, העבודה שמוצע לו לבצע בפועל ופרמטרים רבים נוספים. לכן, לשני הצדדים חשיבות מכרעת ביצירת רושם ראשוני איכותי במעמד זה. מחד, המרואיין מעוניין להציג את עצמו באור חיובי ככל הניתן, ומנגד, המראיין רוצה להעניק למרואיין תחושה שהמשרה הנדונה היא משרה שתעניין אותו, תתגמל אותו, ובעצם, תוציא ממנו את המירב. פרמטר זה בפרט יוכל שלעצמו להביא אתכם לרמת נינוחות גבוהה יותר, זאת לאור העובדה שאינכם רק נבחנים, אלא גם בוחנים.

אז מה עומד מאחורי הריאיון?

בכל הליך גיוס של חברה למשרה מסוימת, על החברה מוטלת החובה לענות על שתי שאלות עיקריות. ראשית, על החברה לבחון מהם דרישות התפקיד. לאחר מכן, בסיום כל ראיון, יהא על החברה לבדוק מהי מידת ההתאמה של עובד מסוים לתפקיד שהוגדר. כעת, נעבור לדרכים השונות בהן מקבלים המראיינים את האינפורמציה במהלך ראיון עבודה. הסיבה העיקרית להיכרות עם אלו היא העובדה שאתם צריכים להיות מוכנים לכל תרחיש של ראיון שיגיע למולכם, והיכרות עם התצורות השונות, יכולה למנוע הפתעות, ומשכך, לחץ מיותר. מספר שיטות מקובלות בראיונות עבודה שחובה להכיר

דרך ראשונה – ראיון סטנדרטי

בהליך הריאיון הסטנדרטי אין שום סטייה מהנורמה. המראיין מעוניין להפיק את כל המידע הרלוונטי עבורו, זאת על ידי דיון ושיח אודות המקצועיות של המועמד, שאלות אישיותיות ועוד. משכך, על אף שראיונות אלו יכולים להיות מעט מלחיצים, הם יעילים למדי.

ריאיון שני – חצי מובנה

ראיון עבודה חצי מובנה נועד כדי לגרום למועמד להרגיש יותר בנוח עם הסיטואציה. בראיונות אלו, על פי רוב, האווירה תהא נינוחה באופן משמעותי, כך שהמועמד למשרה יוכל להביא את עצמו ללא כל חשש. אולם, יש לציין כי במקרים אלו ייתכן כי יסטו הצדדים מנושא הריאיון למחוזות שאינם רלוונטיים. זו הסיבה שבמקרים אלו זכרו להיות ממוקדים, ולא להישאב למקומות מרוחקים.

המלצות נוספות למראיינים בראיון העבודה

1. מיקוד ראיון טוב יכיל שאלות ספציפיות אל המרואיין בתחום אליו הוא מתראיין, שאלות שיכולות לעזור בראיון עבודה הן: • איפה אתה עובד היום או לחילופין באילו עבודות עבדת בעברך. • מה עשית בתפקידך הקודם. • מה הפריע לך במקום העבודה הקודם – כך תוכל להבין בתור מראיין אם החברה שלך יכולה לתת מענה לצרכים של אותו עובד ואם העובד הזה יישאר איתך לאורך זמן. 2. מספר מראיינים מספר גדול ממראיין אחד ייתן לכם ידע יותר אובייקטיבי על המרואיין ובכך תוכל לקבל את ההחלטה השקולה ביותר. 3. נסו להבין יותר לעומק מי המרואיין לפי עבר המרואיין במקומות העבודה ניתן להבין הרבה גם על התנהגותו קדימה. לכן, כאשר אתם יושבים עם מרואיין מומלץ מאוד לשאול שאלות כמו: • מה היו ההשפעות של אירוע מסוים על התפקוד שלו – מבחינה מקצועית. • מה קורה אם שמים את המרואיין במצבי לחץ ודד ליינים ועוד. 4. נסחו שאלון שימולא ע"י המרואיין לפני הראיון בניסוח שאלון שכזה יתרונות לצד חסרונות. יתרונות • חסכון בזמן. • קבלת מידע מפורט על המועמד לעבודה. • עלות נמוכה. • הבנת אישיות המועמד לעבודה. חסרונות • פספוס של מועמדים טובים. • העתקות – ניתן להעתיק מהאינטרנט תשובות ש"מראיינים אוהבים לשמוע". • לא ניתן להכיר את האדם מאחורי השאלון ללא מפגש פנים מול פנים.

לסיכום

להיות מראיין בשנת 2021 זוהי משימה לא פשוטה, הטכנולוגיה מתקדמת ואיתה גם הדרכים לרצות מראיינים בראיון עבודה. אך אם אתם מראיינים מספיק טובים עם השיטות הנכונות שניתנו לכם במאמר זה תוכלו לגייס לארגנון שלכם את האנשים הכי טובים שיש.
קליק לשיתוף המשרה:
x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.