מנהיגות היא המצרך המבוקש ביותר בעולם העסקים של ימינו. מנהיגות עסקית טובה יכולה להפיג את ענני הספק ואי הודאות הרבים שאנו חווים בעולם המשתנה לנגד ענינו בקצב מסחרר ולהאיר את הדרך קדימה גם בזמנים האפלים ביותר.

כישורי מנהיגות חיוניים בעולם העסקים של היום

מנהיגות היא המצרך המבוקש ביותר בעולם העסקים של ימינו. מנהיגות עסקית טובה יכולה להפיג את ענני הספק ואי הודאות הרבים שאנו חווים בעולם המשתנה לנגד ענינו בקצב מסחרר ולהאיר את הדרך קדימה גם בזמנים האפלים ביותר. ובכל זאת, לא כולם מנהיגים מלידה. למעשה, רובנו צריכים לעבוד בחריצות על מנת לרכוש ולחדד את כישורי המנהיגות שלנו. שימו לב שמומחיות טכנית ומקצועית היא רק חלק אחד מארגז הכלים של המנהיג וישנן מספר מיומנויות אישיות שעלינו לשלוט בהן.

גישה חיובית

לאורך כל הניסיונות והמצוקות, מנהיגים אמיתיים חייבים לשאוף לשמור על גישה חיובית. הם משאירים בעיות אישיות בבית ולוקחים על עצמם אתגרים יומיומיים. צעקות וויכוחים גורמים יותר נזק מתועלת, ושלטון יד ברזל הוא לא סגנון המנהיגות הטוב ביותר בתחום העסקי. שליליות היא לא רק גורם שמוריד את המורל סביבינו אלא היא גם מדבקת. החלק ההופכי נכון כמובן לגבי ביקורת בונה, נעימות והארת פנים שמשפרות כל תחום בסביבת העבודה.

תשוקה

המנהיגים הטובים ביותר יודעים כיצד להניע את הצוות שלהם קדימה והתשוקה היא מרכיב חיוני במערך הכישורים שלהם. ללא תשוקה, די קשה להצית השראה אצל אחרים ולעודד אותם להיות במיטבם. ישנן דרכים רבות לבטא את תחושה זו. אפשר, למשל, לתת דגש לפעולות בודדות התורמות רבות לתהליך כלשהו ולהסביר מדוע הפרויקטים המתמשכים והבאים הם קריטיים עבור החברה כולה. יכולת זו קשורה לבהירות החזון ולפרספקטיבה אסטרטגית, המהווה מצפן נחוץ בעשייה העסקית.

יושרה

שקיפות ויושרה הינן ללא ספק חלק בלתי נפרד מהובלה. בראש ובראשונה יושרה באה לידי ביטוי בהובלה באמצעות דוגמה, יחס של כבוד לכל אדם, והשקעת מאמץ נוסף. במילים אחרות, להיות אדם שפיו וליבו שווים. חשוב לזכור שכחלק מיחס הכבוד שהזכרנו נרצה לתת מענה לכל עובד הכפוף לנו ויחד עם זאת לקחת בחשבון שלא תמיד התשובה תמצא חן בעינהם. כמובן שלאנשים יש את הרצונות והצרכים הספציפיים שלהם ולכן ננסה לקחת את אלה בחשבון מבלי לפגוע ביושרה. האצלת משימות חשובה גם היא מכיוון שאי אפשר לעשות הכל לבד, אבל בעת האצלת הסמכות חשוב שהקריטריונים של המשימה יהיו ברורים ושקופים.

מיומנויות אנליטיות ופתרון בעיות

מנהיג טוב פותר בעיות ומביא קונפליקטים לסיומם מהר ככל האפשר. כמובן שחלק חשוב מפתרון בעיות הוא ניתוח נכון של הבעיה ולכן חשוב להעניק זמן רב ככל שמאפשר התהליך להבנה לעומק של הבעיה בטרם נציע את הפתרון. הציפייה ממנהל בעולם העסקי היא המסוגלות לנתח בעיות ולהביא לפתרונן היעיל והמהיר ביותר בזמן הקצר ביותר האפשרי יחד עם זיהוי קדימה של המגמות המשתנות, ציפייה המחייבת יכולת אנליטית גבוהה במיוחד.

מיומנות תקשורת

תקשורת היא הדבק שמחזיק אנשים יחד ובעסק, היא צריכה לדפוק כמו שעון. עובדים רוצים להישמע ומנהיג טוב יודע להקשיב, לקבל משוב ובכך גם להשתפר אך גם לבנות יחסי אמון. הדברים האמורים נכונים לא רק לגבי הכפופים אלינו אלא לכל אדם הבא עימנו במגע, אנשים מעלינו, לקוחות, ספקים ועוד ולכן חשוב שניצור כמה שיותר ערוצי תקשורת פתוחים עם כל אחד ובעולם שלנו כיום האפשרויות בתחום זה אדירות, אימייל, הודעות מהירות, שיחות וידאו וכמובן מפגש פנים אל פנים, כל אלו ועוד הם כלים העומדים לרשותינו ומאפשרים לנו ליצור רשת תקשורת פתוחה וחזקה וכל מה שנותר לנו הוא לתרגל ולחדד את יכולות התקשורת שלנו.

להוביל את הדרך

למנהיגים לא קל. עליהם להתרומם בלהט הרגע גם ברגעים בהם אחרים חסרי כוחות. מנהיג טוב מסוגל לעשות את העבודה הקשה הכרוכה במתן דוגמה לאחרים ברגעי הצלחה ומשבר כאחד. לא כל אחד ניחן בכישורי מנהיגות מבטן ומלידה אך למרבה המזל אלו יכולות שניתן לרכוש ולשכלל באימון רב, לימוד ותשומת לב. מנהיג תמיד מושך קדימה ולא יושב מהצד ומביט כיצד העולם חולף. אז בואו נחדש, נשאף קדימה וניתן דוגמה! בואו ונמצא את המנהיג שבתוכנו וניתן לו את הכוח להוביל את הדרך עבורנו ועבור כולם!

 

 

 

קליק לשיתוף המשרה:
x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.