טיפים לפני ראיון עבודה

מנגנוני תגמול לעובדי כספים

כל בעל עסק יודע שחלק גדול מההכנסה שלו מועבר למשכורות העובדים. אם נדבר במספרים, ניתן לומר כי ברוב המקרים, הוצאות על שכר העובדים הן יותר מ- 60% מהכנסות העסק. ישנם עסקים שחווים ניהול כושל של צוות עובדי הכספים, הדבר עשוי להוביל לביצועים פיננסיים חלשים ביותר של העסק. ניתן לראות את הדבר בא לידי ביטוי למשל, במצב שבו אנשי מכירות לא מייצרים מכירות בהיקף שמצדיק את ההעסקה שלהם בחברה, כך שניתוח המכירות על ידי מומחה בתחום, הוביל את הנהלת העסק למסקנה כי הצוות אינו מיצר רווחים כלל, ולכן, יש להחליפו בהקדם בצוות אחר. סיטואציה זו מתארת מצב שבו עובדי כספים לא מתוגמלים מספיק על עבודתם, כך שבמקרים רבים, אין להם מוטיבציה גבוהה (ולעיתים אין כלל מוטיבציה) לגרום למכירות במהלך העבודה. זו הסיבה לכך שישנה חשיבות רבה מאוד לתגמול של עובדי כספים.

מהם מנגנוני התגמול לעובדי כספים?

מנגנון תגמול לעובדי כספים, כשמו כן הוא, מתגמל את העובדים. הדבר בא לידי ביטוי באמצעות אחת מתוך שלוש אפשרויות: מנגנון תגמול כספי, מנגנון תגמול שאינו כספי ומנגנון תגמול פסיכולוגי. בחרנו להתמקד במנגנון המוכר ביותר לעובדי כספים, הלוא הוא תגמול כספי. מדובר בתגמול כספי שבא לידי ביטוי בנוסף למשכורת של העובד. זהו מנגנון שמקשר בין האינטרסים של העובד לבין אלו של המעסיק ובכך מביא להתפתחות מקצועית של העובד ויוצרת מוטיבציה שמאפשרת לו להתפתח ולעמוד ביעדיו. תגמול זה הוא חלק מבניית מערך חכם שבאמצעותו, העובד שמבצע את עבודתו כנדרש, מקבל תמריצים כספיים. מדובר בתגמול שנועד בשביל להודות לעובד על ביצועיו. תגמול שכזה גורם לעובד להיות מחויב לעבודתו, לרצות להתפתח ולהיות נאמן יותר אל המערכת מכיוון שהאינטרס שלו להצלחת החברה הופך להיות כאינטרס האישי שלו.

היתרונות של מנגנון תגמול לעובדי כספים

בעת הענקת תמריץ כלכלי לעובדי כספים, כאשר העלאת המשכורת נמצאת "על השולחן", מדובר ביצר חומרי בעל השפעה גבוהה מאוד. כל עובד שמח לקבל תוספת שכר, ואם יש לו את האפשרות לעשות זאת במהלך ביצוע העבודה השגרתית שלו, הוא יעשה את המאמץ הדרוש כדי להגדיל את התפוקה שלו. כך שבסופו של דבר, מנגנון התגמול מביא לתוצאות מיטביות עבור המעסיקים (והחברה עצמה) ועבור העובד, כך שמדובר בסיטואציה שמניבה יתרונות לשני הצדדים.

מהו השינוי שחל בשנים האחרונות בתחום מנגנוני התגמול לעובדים?

בשנים האחרונות ישנה עלייה משמעותית בראייה של העובדים כהון אנושי. הכוונה היא שבעלי עסקים רבים רואים בעובדים שלהם כמרכיב משמעותי ביותר בהצלחתו של העסק. בעקבות כך, ישנן חברות רבות שהחלו לאחרונה ליישם מנגנוני תגמול הולמים לעובדים שלהם, מתוך ידיעה כי תגמול זה יגרום לעובדים לשפר את הביצועים שלהם במהלך עבודתם ובנוסף, יעילות העבודה שלהם תשתפר. מה מרגישים עובדים במקומות עבודה שבהם לא נעשה מנגנון לתגמול עובדי כספים? במצב שבו אין שימוש במנגנון לתגמול כספים, העובדים עשויים לעבוד על "אש נמוכה". כלומר, הם עשויים לחוות חוסר רצון לעבוד ולהביא לתוצאות. לעיתים קרובות, במצבים שלא נעשה בהם שימוש במנגנון לתגמול עובדי כספים, עובדים מרגישים שהם מקבלים שכר נמוך לעומת עובדים אחרים בחברה. ברגע שתחושה זו עולה בקרב עובד, הדבר עשוי להוביל לכך שהוא יפעל באופן מודע או שלא מודע, כדי להפחית את ההשקעה שלו בעבודה. כך בעצם, הוא ירגיש שהוא מבצע תמורה הוגנת עבור התגמול שהוא מקבל. מצב שכזה יכול לקרות גם כאשר עובד חש חוסר מיצוי עצמי מכיוון שהתפקיד שהוא מבצע אינו מתאים ליכולות שלו. כלומר, הוא מאמין כי הוא יכול לעבור לתפקיד עם "ראש גדול" כדי להביא את היכולות שלו לידי ביטוי. גם במצב זה, העובד לא יספק תפוקה זהה לזו של עובד שנהנה מתחושת שליחות בעבודה שלו.

מהי החשיבות של שימוש במנגנוני תגמול לעובדי כספים?

חשוב מאוד לעשות שימוש במנגנוני תגמול לעובדי כספים מהסיבה הפשוטה –השימוש בו מביא תוצאות. בעת שימוש שמנגנון תגמול לעובדי כספים, מתאפשר לחברה לשמר את העובדים בחברה בזמן שהם עושים הכול כדי לגרום לחברה להצליח. אנחנו, בחברת Sigma-HR, אחראיות לבצע עבורכם את גיוס עובדי הכספים האיכותי ביותר. כך שאתם תצטרכו רק לדאוג לעידוד מצוינות תוך שימור העובדים האיכותיים. כך תוכלו לאפשר לעובדים שלכם להרגיש שהם מקבלים את התמורה ההוגנת לעבודתם
קליק לשיתוף המשרה:
x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.